De patiënten te woord staan is een van de belangrijkste taken van de doktersassistent. Zij is immers de spil in de organisatie. Het eerste contact met de patiënt is in veel gevallen de doktersassistent. Maar is de hulpvraag altijd helder? Wat is de vraag achter de vraag? Hoe acuut is de situatie? Kan het wachten of moet er direct gehandeld worden?
Om tot een effectieve triage te komen is het van belang om een goede gesprekstechniek te hanteren, ook hier besteden we tijdens de triage training aandacht aan.
Ook medisch inhoudelijke onderwerpen komen aan de orde, met de NHG triage wijzer als uitgangspunt.
Even op een rij:
De training wordt gegeven door twee ervaren docenten/trainers. Er wordt veel geoefend in een positieve enthousiaste sfeer. Door de opzet van de training is het mogelijk aan te geven op welke vaardigheden u zich nog verder wilt ontwikkelen en dit wordt tijdens de training in praktijk gebracht.
WDA opleidingen is al meer dan 25 jaar toon aangevend in het geven van scholing aan professionals in de zorg. Schrijf je snel in en ervaar de goede sfeer, de cursussen die aansluiten bij de werksituatie en de betrokken docenten.